Čitateľská hodina literatúry 6. ročník

Šiestaci sa počas hodín literatúry, venujú čitateľským dielňam. Žiaci si prinesú svoje obľúbené knihy a pripravia sa na to, aby sa ponorili do sveta príbehov, postáv a fantázie. Cieľom hodiny nebýva len čítanie, ale aj rozvoj čitateľských zručností, kritického myslenia a schopnosti diskutovať o prečítanom texte.

Hodiny sa začínajú krátkou diskusiou, počas ktorej sa žiaci podelia o to, čo práve čítajú a prečo si danú knihu vybrali. Nasleduje tiché čítanie, počas ktorého sa triedou nesie len šuchot stránok a sústredené pohľady detí ponorených do príbehov. Po tichom čítaní nastáva čas na zdieľanie. Žiaci si v malých skupinkách rozprávajú o svojich postavách, zápletkách a o tom, čo ich na knihe najviac zaujalo a aké majú pocity z čítania.

Ukázalo sa, že literatúra nemusí byť len o učive, ale aj o radosti z objavovania príbehov a zdieľania vlastných názorov. Takéto hodiny pomáhajú žiakom nielen čítať, ale aj premýšľať – a to je jeden z najdôležitejších cieľov literárnej výchovy.

Dominika Bartošová Magurská